bondenochfinnen.blogg.se

En skildring om mitt och min sambos liv som Jordbrukare, entreprenörer, hobbysnickare och även tankar om livet. Vi är väldigt hemmakära, men försöker göra en del resor för att komma ut ur gårdsbubblan.

Projekt spaljé till grill/sommarkök

Publicerad 2019-04-11 18:07:40 i Bygg,

Hej igen! 
Jag har byggt en spaljé till våran Lill-altan, som vanligt när jag gör något så går det fort och man glömmer ta kort på förloppet. Men måtten för denna spaljé är 140 hög och 3st reglar (45x70) som stomme. Sedan ville jag ha lite tjockare spaljé så att den tar bort mycket vind och insyn, så det blev samma storlek på spaljén som på stor-altanen (egentligen golvtrall) 95x22. Den är ca 2,5m bred. Och mellanrummet är en snusdosa på platten 😃 ca 2,5-3cm. 
 
Denna altan är som sagt våran Lill-altan, ladan som den är ihopbyggd med är en bastu som vi byggde om för några år sedan, jag ska försöka ta kort på den så ni får se hur den ser ut senare. Denna altan kommer att bli ett grillställe/sommarkök (vi bor på ett berg så hela våran gård lutar så vi bestämde att bygga den så grillen kan stå rakt, har tippat några gånger🙁...) så har lite projekt till denna altan som ni ska få se till sommaren! Ska tex bygga om en båt till en suuuuuuperlång soffa! 
Har redan gjort färdigt borden till soffan, har slipat och sedan svartlaserat några kabeltrummor i olika storlekar, ni ser dom längst ner till vänster på bilden. Samma svartlasyr (från jula) är på bastun och bänkarna, båtsoffan kommer även att vara i samma. Bänkarna kommer ni få se bilder på sen, det är ett träd som vi högg ner på gården som kapade och gjorde om till två st bänkar.
 
Kommentera gärna och ge mig tips på vad man kan lägga till eller göra annorlunda! Eller om ni har några roliga funderingar. 👍👍👍👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela